Vitamín A
Vitamín B
Vitamín B1
Vitamín B2
Vitamín B3
Vitamín B5
Vitamín B6
Vitamín B7
Vitamín B9
Vitamín B12
Vitamín C
Vitamín D
Vitamín E
Vitamín K
Akné
Alergia
Artróza
Astma
Ateroskleróza
Celulitída
Chrípka
Cukrovka
Depresia
Ekzém
Infarkt
Migréna
Mŕtvica
Nachladnutie
Osteoporóza
Psoriáza
Rakovina
Skleróza multiplex
Skorbut
Tuberkulóza
Únava
Vysoký krvný tlak
Imunitný systém
Slúži organizmu na obranu proti pôvodcom ochorení a cudzím látkam. Z toho vyplýva jeho schopnosť rozoznať a odstrániť chorobne zmenené, telu vlastné bunky. [primar.sk]
V databáze: 700 odkazov

Cukrovka
Vitamínový portál odporúča
Účelom tohto prehľadu je poukázať na mnohé zdravotné prínosy vitamínu D a na úlohu nedostatku vitamínu D pri zvýšenom riziku mnohých častých a vážnych ochorení včítane niektorých častých druhov rakoviny, diabetes mellitus I, kardiovaskulárnych ochorení a osteoporózy. Mnohé epidemiologické štúdie naznačujú, že expozícia slnku, ktorá zvyšuje tvorbu vitamínu D v koži, je dôležitá v prevencii mnohých chronických ochorení. Pretože len málo potravín obsahuje vitamín D, slnko zabezpečuje väčšinu požiadaviek organizmu na vitamín D.
"Užívanie vitamínu D v tehotenstve môže v neskoršom veku dieťaťa zabrániť vzniku rôznych ochorení, tvrdia nemeckí odborníci. ""Najnovšie štúdie ukazujú, že vitamín D napomáha imunitnému systému a dokáže predchádzať autoimúnnym ochoreniam, ako je cukrovka či problémy so štítnou žľazou,"" hovorí Armin Malter z nemeckej Asociácie profesionálnych gynekológov. Tehotné ženy majú počas vývoja plodu v maternici zväčša nedostatok vitamínu D."
Podľa istej britskej štúdie môže doplnok v podobe vitamínu D zabrániť vzniku cukrovky typu jeden. Ak je teda teória pravdivá, môže tento vitamín hrať rozhodujúcu rolu u detí a ich prevencii pred touto chorobou. Podľa štúdie totiž deti, ktoré užívali vitamín D, ako doplnok stravy, mali až o tretinu menšiu šancu, že sa u nich cukrovka prejaví.
Příčina destrukce beta-buněk pankreatu u diabetu 1. typu není zatím úplně jasná, přestože se stále upřesňuje etiopatogeneze včetně role cytokinů, T-lymfocytů a makrofágů. Vitamin D působí jako imunosupresivní činitel, který redukuje proliferaci lymfocytů a produkci cytokinů. Výsledky některých studií...
Pravidelná konzumácia ovocia a zeleniny chráni pred vznikom cukrovky a konzumácia živých bakteriálnych kultúr pred rakovinou močového mechúra. Podľa štúdie, o ktorej informoval časopis Archives of Internal Medicine, potraviny bohaté na vitamín C znižujú riziko ochorenia na cukrovku. V štúdii sa uvádza, že vedci 12 rokov sledovali vybranú skupinu dobrovoľníkov, u ktorej merali hladinu vitamínu C.
V poslední době se objevují snahy ovlivnit také cukrovku jiným způsobem než dietou či vhodnou léčbou. Tak, jak se rozšiřuje použití různých potravních doplňků jako podpůrný, příp. terapeutický prostředek při léčbě řady chorob, objevují se snahy ovlivnit také cukrovku i jiným způsobem než dietou či podáváním...
Ľudia stredného veku a staršie osoby s vysokou hladinou vitamínu D môžu mať o 33 percent nižšie riziko srdcového ochorenia. Výskumníci urobili systematický prehľad metaanalýz skúmajúcich vzťah medzi hladinou vitamínu D a kardiometabolickými poruchami, ako sú kardiovaskulárne ochorenia, diabetes mellitus 2. typu a metabolický syndróm. Vedeckí pracovníci preskúmali vedeckú literatúru a identifikovali 28 observačných štúdií publikovaných v rokoch 2004 až 2009.
Dôležité upozornenie
Informácie uvedené na tejto stránke nemožno považovať za náhradu lekárskej starostlivosti, a preto pri akútnych a závažných ťažkostiach sa obráťte na svojho lekára.

