Vitamín A
Vitamín B
Vitamín B1
Vitamín B2
Vitamín B3
Vitamín B5
Vitamín B6
Vitamín B7
Vitamín B9
Vitamín B12
Vitamín C
Vitamín D
Vitamín E
Vitamín K
Akné
Alergia
Artróza
Astma
Ateroskleróza
Celulitída
Chrípka
Cukrovka
Depresia
Ekzém
Infarkt
Migréna
Mŕtvica
Nachladnutie
Osteoporóza
Psoriáza
Rakovina
Skleróza multiplex
Skorbut
Tuberkulóza
Únava
Vysoký krvný tlak
Salmonelóza
Salmonelová infekcia je všeobecná infekcia spôsobená baktériami (mikróbami) z čeľade Salmonella, ktorá často napádajú gastrointestinálny trakt a lymfatický systém. [Sandoz.sk]
Infarkt
Infarkt myokardu je závažné ochorenie spôsobené náhlym prerušením dodávky kyslíka do srdcového svalu s následným odumretím časti svalových vlákien (srdcové bunky sa už neobnovujú). Typickým príznakom infarktu je krutá, zvieravá až pálivá bolesť za hrudnou kosťou, ktorá môže vystreľovať do ľavej paže, krku, ramena i chrbta. Ide o jednu z foriem ischemickej choroby srdca.
Vitamínový portál odporúča
Vita-Vim Zdravé srdce obsahuje komplex multivitamínov a minerálov cielených na podporu srdca a pomáhajúcich znižovať úroveň hladiny cholesterolu v tele. Doplnené o zdraviu prospešný koenzým CoQ10, polikosanol, a vitamín D3.
Vita-Vim Zdravé srdce si môžete zakúpiť na stránke eVitamíny
Prílišné dávky vitamínu E, ktorý je ordinovaný ako najbežnejší omladzovací preparát, môže mať nebezpečné zdravotné následky. V ohrození sú najmä osoby s cukrovkou a chorobami krvného obehu, pri ktorých môže vitamínová kúra viesť k náhlemu infarktu myokardu, či vyvolať rakovinu. Naznačujú to výsledky výskumu vplyvu vitamínu E na ľudský organizmus, ktorý uskutočnili pracovníci univerzitnej kliniky v kanadskom Hamiltone.
Syntetický vitamín výrazne zvyšuje riziko vzniku srdcových ochorení, prinajmenšom u diabetikov. Tvrdí to štúdia amerických expertov založená na pozorovaní 1923 diabetikov, z ktorých počas 15 rokov na infarkt zomrelo 281. Potom čo vedci zo štatistiky vylúčili ostatné známe rizikové faktory pre vznik chorôb krvného obehu, zažili šok.
Kyselina askorbová, známejšia ako vitamín C, zlepšuje po srdcovom infarkte počas cvičenia reakciu vegetatívneho nervového systému. Ten kontroluje tep srdca a iné neúmyselné reakcie tela. Informuje o tom odborný lekársky časopis International Journal of Cardiology.
Umelé obohacovanie potravín kyselinou listovou môže znížiť počet úmrtí na srdcový infarkt a cievnu mozgovú príhodu o tri až štyri percentá ročne. Výskumníci analyzovali úmrtia spôsobené srdcovým infarktom a cievnymi mozgovými príhodami u ľudí starších ako štyridsať rokov. Výskum zahŕňal obdobie pred zavedením povinného umelého obohacovania potravín kyselinou listovou - fortifikácie v USA a Kanade, teda obdobie rokov 1990 až 1997, ako aj roky po jeho zavedení - od roku 1988 do roku 2002.
Aktuálny výskum v odbornom periodiku Circulation* uvádza, že fortifikácia potravín kyselinou listovou môže znížiť počet úmrtí na srdcový infarkt a cievnu mozgovú príhodu o 3 až 4 percentá ročne. Výskumníci analyzovali úmrtia zapríčinené srdcovým infarktom a cievnymi mozgovými príhodami u ľudí starších ako 40 rokov. Výskum zahŕňal obdobie pred zavedením povinnej fortifikácie potravín kyselinou listovou v USA a Kanade (1990 -1997) ako aj roky po jej zavedení (1998 - 2002).
Užívanie kyseliny listovej (folátov) a vitamínu B6 sa často spája s nižším rizikom srdcovo-cievnych ochorení, výsledky štúdii však nie sú konzistentné. Štúdia bola realizovaná v Miláne (Taliansko) v rokoch 1995 - 1999. Informácie boli získané pomocou dotazníkov.
Užívanie veľkého množstva vitamínu E môže u mnohých ľudí zvýšiť riziko infarktu, namiesto toho aby ho znížilo. Podľa americkej štúdie, ktorá bola zverejnená v najnovšom čísle odborného časopisu Journal of American Medical Association, existuje toto riziko u pacientov trpiacich cukrovkou alebo zúžením ciev. Vitamín E je pritom chválený ako omladzujúci prostriedok, ktorý má preventívne účinky proti infarktu a rakovine.
V odbornej literatúre je rad správ o priaznivých účinkoch antioxidantu vitamínu E ako prostriedku predchádzania kardiovaskulárnym chorobám a rozvoju aterosklerózy. Jedna z pozorovacích štúdií dospela k záveru, že u ľudí, ktorí konzumujú viac než 100 IU vitamínu E denne po dobu dlhšiu ako dva roky, menej často dochádza k infarktu myokardu, a rozvoj aterosklerózy pri ICHS je spomalený. Takýto názor je dosť rozšírený.
Dôležité upozornenie
Informácie uvedené na tejto stránke nemožno považovať za náhradu lekárskej starostlivosti, a preto pri akútnych a závažných ťažkostiach sa obráťte na svojho lekára.
