Vitamín A
Vitamín B
Vitamín B1
Vitamín B2
Vitamín B3
Vitamín B5
Vitamín B6
Vitamín B7
Vitamín B9
Vitamín B12
Vitamín C
Vitamín D
Vitamín E
Vitamín K
Akné
Alergia
Artróza
Astma
Ateroskleróza
Celulitída
Chrípka
Cukrovka
Depresia
Ekzém
Infarkt
Migréna
Mŕtvica
Nachladnutie
Osteoporóza
Psoriáza
Rakovina
Skleróza multiplex
Skorbut
Tuberkulóza
Únava
Vysoký krvný tlak
Vírusy
Vírusy sú mikroorganizmy, u ktorých sa prejavujú žijúce a nežijúce charakteristiky. Keďže sa môžu reprodukovať iba vo vnútri žijúcich buniek iných organizmov (hostiteľov), sú nazývané obligatórnymi parazitmi. [Sandoz.sk]
V databáze: 700 odkazov

Srdce a cievy
Vitamínový portál odporúča
Vita-Vim Zdravé srdce obsahuje komplex multivitamínov a minerálov cielených na podporu srdca a pomáhajúcich znižovať úroveň hladiny cholesterolu v tele. Doplnené o zdraviu prospešný koenzým CoQ10, polikosanol, a vitamín D3.
Vita-Vim Zdravé srdce si môžete zakúpiť na stránke eVitamíny
Denní zvýšení příjmu vitaminu K2 o 10 mikrogramů snižuje o devět procent riziko propuknutí aterosklerózy u žen po menopauze. Objev je pro evropskou populaci velmi závažný, protože ateroskleróza je nejčastější příčinou úmrtí ve vyspělých zemích. Ateroskleróza způsobuje například infarkt nebo mozkovou mrtvici.
Užívanie kyseliny listovej (folátov) a vitamínu B6 sa často spája s nižším rizikom srdcovo-cievnych ochorení, výsledky štúdii však nie sú konzistentné. Štúdia bola realizovaná v Miláne (Taliansko) v rokoch 1995 - 1999. Informácie boli získané pomocou dotazníkov.
O významu diety a užitečnosti vitaminů v předcházení ateroskleróze se hojně píše v populárně vědeckých statích, ale ve skutečnosti přetrvávají stále nevyřešené otázky před tím, než bude možnost formulovat jednoznačná doporučení pro prevenci. Diane L. Tribble souhlasí v přehledu pro American Heart Assoc...
Na Farmaceutické fakultě v Paříži provedl tým J. Delattrea srovnávací studii hladin některých antioxidantů a stopových prvků v krvi hyperlipidemických pacientů, léčených dextransulfátovou aferézou LDL a v krvi kontrolní skupiny hyperlipidemiků neléčených a ve skupině osob bez hyperlipidémie.
Jedná sa o trojito slepú placebom kontrolovanú štúdiu zameranú posúdenie vplyvu užívania vitamínu E na krvný tlak a frekvenciu srdca u pacientov s miernou hypertenziou. Sledovaných bolo 70 pacientov vo veku od 20-60 rokov s primárnou hypertenziou, ktorých rozdelili náhodne do dvoch skupín. Jedna užívala E vitamín v dávke 200 UI/deň, druhá placebo po dobu 27 týždňov.
Užívanie veľkého množstva vitamínu E môže u mnohých ľudí zvýšiť riziko infarktu, namiesto toho aby ho znížilo. Podľa americkej štúdie, ktorá bola zverejnená v najnovšom čísle odborného časopisu Journal of American Medical Association, existuje toto riziko u pacientov trpiacich cukrovkou alebo zúžením ciev. Vitamín E je pritom chválený ako omladzujúci prostriedok, ktorý má preventívne účinky proti infarktu a rakovine.
V odbornej literatúre je rad správ o priaznivých účinkoch antioxidantu vitamínu E ako prostriedku predchádzania kardiovaskulárnym chorobám a rozvoju aterosklerózy. Jedna z pozorovacích štúdií dospela k záveru, že u ľudí, ktorí konzumujú viac než 100 IU vitamínu E denne po dobu dlhšiu ako dva roky, menej často dochádza k infarktu myokardu, a rozvoj aterosklerózy pri ICHS je spomalený. Takýto názor je dosť rozšírený.
Ľudia stredného veku a staršie osoby s vysokou hladinou vitamínu D môžu mať o 33 percent nižšie riziko srdcového ochorenia. Výskumníci urobili systematický prehľad metaanalýz skúmajúcich vzťah medzi hladinou vitamínu D a kardiometabolickými poruchami, ako sú kardiovaskulárne ochorenia, diabetes mellitus 2. typu a metabolický syndróm. Vedeckí pracovníci preskúmali vedeckú literatúru a identifikovali 28 observačných štúdií publikovaných v rokoch 2004 až 2009.
Dôležité upozornenie
Informácie uvedené na tejto stránke nemožno považovať za náhradu lekárskej starostlivosti, a preto pri akútnych a závažných ťažkostiach sa obráťte na svojho lekára.