Vitamín A
Vitamín B
Vitamín B1
Vitamín B2
Vitamín B3
Vitamín B5
Vitamín B6
Vitamín B7
Vitamín B9
Vitamín B12
Vitamín C
Vitamín D
Vitamín E
Vitamín K
Akné
Alergia
Artróza
Astma
Ateroskleróza
Celulitída
Chrípka
Cukrovka
Depresia
Ekzém
Infarkt
Migréna
Mŕtvica
Nachladnutie
Osteoporóza
Psoriáza
Rakovina
Skleróza multiplex
Skorbut
Tuberkulóza
Únava
Vysoký krvný tlak
Hormóny
Organické látky, ktoré v živom organizme vytvárajú žľazy s vnútornou sekréciou: v hypofýze, nadobličkách, semenníkoch, vaječníkoch, štítnej žľaze, pankrease a prištítnych telieskach. Vylučujú sa do krvi, miechy a mozgovomiechového moku (inkrét). Sú nositeľmi informácií pre cieľové orgány a tkanivá.
V databáze: 700 odkazov

Vitamín C
Vitamínový portál odporúča
Vitamín C s postupným uvoľňovaním je unikátny prípravok vo forme obalených mikro-kapsúl, ktorý poskytuje postupné uvoľňovanie vitamínu C každých 6 až 8 hod. Obsahuje citrusové bioflavonoidy, ktoré synergicky pôsobia s vitamínom C a pomáhajú udržiavať zdravú štruktúru a priechodnosť kapilár.
Vitamín C si môžete zakúpiť na stránke eVitamíny
Pravidelný príjem vitamínu C môže znížiť riziko rakoviny u fajčiarov. Tým spôsobuje fajčenie rapídny nedostatok vitamínu E, hovoria vedci. Fajčiari by mali jesť veľa vitamínu C.
Syntetický vitamín výrazne zvyšuje riziko vzniku srdcových ochorení, prinajmenšom u diabetikov. Tvrdí to štúdia amerických expertov založená na pozorovaní 1923 diabetikov, z ktorých počas 15 rokov na infarkt zomrelo 281. Potom čo vedci zo štatistiky vylúčili ostatné známe rizikové faktory pre vznik chorôb krvného obehu, zažili šok.
Pojedať každé ráno tabletku s vitamínom C a domnievať sa, že ochráni telo pred nachladnutím a chrípkou, je podľa vedcov nezmysel. Že je pravidelný príjem kyseliny askorbovej zbytočným mrhaním peňazí za nijako lacné preparáty, zistili odborníci revíziou mnohých štúdií z posledných šesťdesiatich rokov. Tabletky a ich pravidelné užívanie majú vraj v prevencii nachladnutia a chrípky len malý alebo takmer žiadny účinok.
Vitamín C býval donedávna jednou z posledných molekúl, ktorých biosyntéza nebola ešte úplne objasnená. Nie je tomu ale dlho, čo skupina vedcov z University of California, Los Angeles a Dartmouth Medical School, ktorí sa normálne zaoberajú štúdiom génov súvisiacich so starnutím a vznikom rakoviny u živočíchov, objavila poslednú časť tejto neľahkej skladačky. Dr. Steven Clarke z inštitútu molekulárnej biológie a katedry chémie a biochémie na UCLA vysvetľuje: "Zaoberali sme sa veľmi pozoruhodným génom hlísty Caenorhabditis elegans. získali sme rad nových poznatkov, až sme objavili posledné neznámy enzým v rastlinnej biosyntézy vitamínu C" povedal Dr Charles Brenner z oddelenia genetiky na Dartmouth Medical School.
Všeobecne sa predpokladá, že v aterogenéze má podstatnú úlohu oxidačný stres. Látky s antioxidačným pôsobením by preto mali pri vývoji aterosklerózy a vzniku srdcových príhod brániť, najmä ak by boli používané v skorej fáze aterosklerotického procesu. Ale výsledky klinických štúdií nie sú jednoznačné, možno preto, že pacienti zaradení do štúdií mali rôzne pokročilé aterosklerotické zmeny alebo preto, že použité dávky vitamínu C neboli optimálne.
Užívaním vitamínu C je možné predchádzať niektorým škodlivým účinkom, ktoré môže mať fajčenie počas tehotenstva na nenarodené deti. Americkí bádatelia z lekárskej univerzity v štáte Oregon si to overili podávaním vysokých dávok vitamínu opiciam, ktoré boli vystavené účinkom nikotínu. Vedci, ktorí svoje výsledky zverejnili v najnovšom čísle odborného časopisu American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine, odporúčajú prestať fajčiť počas tehotenstva, alebo ešte lepšie pred ním.
Nedávná studie potvrdila to, čemu mnoho lékařů jako např. Dr. Wright věřilo již delší dobu: vysoké dávky vitamínu C mohou výrazně snížit riziko onemocnění srdce.
Príjem vitamínu C má znižovať riziko skorého opätovného návratu fibrilácie predsiení u pacientov po kardioverzii. Kardioverzia je liečebná metóda odstraňujúca arytmiu. Vykonáva sa pomocou špeciálneho prístroja-defibrilátora, ktorý umožňuje vysielať do organizmu elektrický výboj okolo 200J pomocou dvoch elektród priložených na hrudník.
Vzhľadom k úlohe v syntéze kolagénu je vitamín C nutný pre integritu spojivových tkanív oka. Očné tkanivo je veľmi náchylné k poškodeniu voľnými radikálmi, potenciálne spôsobujúce šedý zákal (kataraktu) či degeneráciu žltej škvrny (maskulárna degenerácia). Mnoho štúdií potvrdzuje účinok vitamínu C na šedý očný zákal.
Tu je uvedených 15 spôsobov, ktorými podľa posledných výskumov, vitamín C bojuje so starnutím a predlžuje život. Znižuje vysoký krvný tlak. Zvyšuje hladinu dobrého HDL cholesterolu.
Vitamín C vo vysokých dávkach brzdí rast rakovinových nádorov - prinajmenšom u laboratórnych myší. Vitamín sa ale za týmto účelom nesmie podávať perorálne, ale musí byť injekčne vpravený priamo do brušnej dutiny alebo do krvi. Informovali o tom bádatelia z americkej Akadémie vied, ktorých závery zverejnené na internete, citovala agentúra DPA.
Ester-C je najpokročilejšia dostupná forma vitamínu C. Bola vyvinutá pre rýchlejšiu absorpciu a retenciu v tkanivách. Ester-C je molekulárne spojený s vápnikom, vďaka čomu má neutrálne pH a preto nedráždi žalúdočnú sliznicu ako iné kyslé formy vitamínu C.
Tlak chrípkovej epidémie a zimných viróz dosiahne v nadchádzajúcom období vrcholu. Napriek tomu existuje relatívne lacný spôsob, ako sa s infekciami úspešne popasovať. Zázračným prostriedkom je všetkým dobre známy vitamín C, ktorý existuje v rôznych podobách.
Vitamín C, aplikovaný injekčne vo veľkých dávkach, spomaľuje rast zhubných nádorov. Predpokladá sa, že tento nový objav prestížnych amerických vedcov bude mať zásadný vplyv na úspešný boj s rakovinou. Doktor Linus Pauling, nositeľ Nobelovej ceny za chémiu v roku 1954, prišiel s myšlienkou, že vitamín C, známy tiež ako kyselina askorbová, môže byť účinný v boji proti rakovine už v roku 1970.
Pravidelná konzumácia ovocia a zeleniny chráni pred vznikom cukrovky a konzumácia živých bakteriálnych kultúr pred rakovinou močového mechúra. Podľa štúdie, o ktorej informoval časopis Archives of Internal Medicine, potraviny bohaté na vitamín C znižujú riziko ochorenia na cukrovku. V štúdii sa uvádza, že vedci 12 rokov sledovali vybranú skupinu dobrovoľníkov, u ktorej merali hladinu vitamínu C.
Dôležité upozornenie
Informácie uvedené na tejto stránke nemožno považovať za náhradu lekárskej starostlivosti, a preto pri akútnych a závažných ťažkostiach sa obráťte na svojho lekára.