Vitamín A
Vitamín B
Vitamín B1
Vitamín B2
Vitamín B3
Vitamín B5
Vitamín B6
Vitamín B7
Vitamín B9
Vitamín B12
Vitamín C
Vitamín D
Vitamín E
Vitamín K
Akné
Alergia
Artróza
Astma
Ateroskleróza
Celulitída
Chrípka
Cukrovka
Depresia
Ekzém
Infarkt
Migréna
Mŕtvica
Nachladnutie
Osteoporóza
Psoriáza
Rakovina
Skleróza multiplex
Skorbut
Tuberkulóza
Únava
Vysoký krvný tlak
Akné
Zápalové kožné ochorenie s typickými povrchovými kožnými erupciami, ktoré sú spôsobené upchatím kožných pórov. Akné je choroba kožných tukových žliaz (mazových žliaz), ktorá vedie k upchatiu pórov a výsevu lézií bežne nazvaných vriedky alebo uhry. [Centrumzdravia.sk]
V databáze: 700 odkazov

Vitamín E
Vitamínový portál odporúča
Vitamín E zabraňuje oxidácii voľných radikálov, ktoré môžu poškodiť bunky a pôsobí ako prostriedok proti tvorbe krvných zrazenín. Vitamín E ako silný antioxidant chráni organizmus pred poškodením tkanív, ktoré môže viesť napríklad ku vzniku degeneratívnych ochorení srdca a rakoviny. Podporuje normálnu tvorbu červených krviniek.
Vitamín E si môžete zakúpiť na stránke eVitamíny
Príliš vysoké dávky vitamínu E môžu podľa vedcov ohroziť život. Vyplýva to z čerstvo uskutočnenej štúdie. Smrteľné riziko pritom začína rásť v okamihu, keď človek požije bežnú tabletku vitamínu E.
Užívanie veľkého množstva vitamínu E môže u mnohých ľudí zvýšiť riziko infarktu, namiesto toho aby ho znížilo. Podľa americkej štúdie, ktorá bola zverejnená v najnovšom čísle odborného časopisu Journal of American Medical Association, existuje toto riziko u pacientov trpiacich cukrovkou alebo zúžením ciev. Vitamín E je pritom chválený ako omladzujúci prostriedok, ktorý má preventívne účinky proti infarktu a rakovine.
O tom niet pochýb. Nedostatok vitamínu E znižuje plodnosť mužov i žien. Vitamín E bol predsa objavený ako faktor plodnosti samíc potkanov už v roku 1922 ao dva roky neskôr bola jeho funkcia objavená aj u samcov potkanov.
Vitamín E bráni oxidácii lipidov v mozgu a cerebrospinálnej tekutine. Ponúka sa ako nový perspektívny prostriedok pri liečení Alzheimerovej choroby. Hoci ľudský mozog predstavuje necelé 2% telesnej hmotnosti, spotrebuje viac než štvrtinu telového kyslíku.
Vitamín E môže výrazne zmierniť bolesti pri menštruácii i intenzitu krvácania. Zistili to vedci z univerzity Tarbait Modarres v Iráne, ktorí tvrdia, že by ich poznatky mohli pomôcť najmä mladým dievčatám. Problémy sprevádzajúce menštruáciu u nich totiž často vedú k narušeniu školskej dochádzky.
Výskumy v 40-50 rokoch minulého storočia preukázali účinok vitamínu E na zmiernenie návalov pri užívaní 30 mg až 75 mg. Ďalej sú dôkazy, že vitamín E môže pomôcť zvrátiť pošvovú atrofiu v prechode a znížiť náchylnosť k pošvovým infekciám. Zároveň je potvrdené, že pri fibrocystóze a nezhubných ochoreniach prsníka môže suplementácia medzi 268 mg až 402 mg denne zmierniť či dokonca odstrániť bolesť a zdurenie prsníkov a hormonálnu nerovnováhu spojenú s týmto ochorením.
Budúce mamičky by sa mali ubezpečiť, že konzumujú dostatočné množstvo vitamínu E. Ženy s nízkym príjmom tohto vitamínu v potravinách totiž riskujú, že ich dieťa bude mať astmu. Tvrdia to britskí vedci, ktorí zistili, že deti matiek s deficitom vitamínu E majú astmu päťkrát častejšie ako tie s dostatočným príjmom.
V odbornej literatúre je rad správ o priaznivých účinkoch antioxidantu vitamínu E ako prostriedku predchádzania kardiovaskulárnym chorobám a rozvoju aterosklerózy. Jedna z pozorovacích štúdií dospela k záveru, že u ľudí, ktorí konzumujú viac než 100 IU vitamínu E denne po dobu dlhšiu ako dva roky, menej často dochádza k infarktu myokardu, a rozvoj aterosklerózy pri ICHS je spomalený. Takýto názor je dosť rozšírený.
Už ste sa s nimi určite niekedy stretli. Malé červené či oranžové tobolky, ktoré sa dajú kúpiť bežne v lekárni za pár babiek. Ide o čistý vitamín E.
Dôležité upozornenie
Informácie uvedené na tejto stránke nemožno považovať za náhradu lekárskej starostlivosti, a preto pri akútnych a závažných ťažkostiach sa obráťte na svojho lekára.