Vitamín A
Vitamín B
Vitamín B1
Vitamín B2
Vitamín B3
Vitamín B5
Vitamín B6
Vitamín B7
Vitamín B9
Vitamín B12
Vitamín C
Vitamín D
Vitamín E
Vitamín K
Akné
Alergia
Artróza
Astma
Ateroskleróza
Celulitída
Chrípka
Cukrovka
Depresia
Ekzém
Infarkt
Migréna
Mŕtvica
Nachladnutie
Osteoporóza
Psoriáza
Rakovina
Skleróza multiplex
Skorbut
Tuberkulóza
Únava
Vysoký krvný tlak
Parazity
Cudzopasníky, ktoré žijú úplne alebo čiastočne na úkor hostiteľa. Sú to predovšetkým zvieracie cudzopasníky ako protozoá (prvoky), črevné parazity a článkonožce. Tieto parazity môžu vyvolať celú radu infekčných ochorení ako – na vymenovanie aspoň niektoré - maláriu, spavú chorobu, leišmaniózu, bilharziózu, toxoplazmózu alebo Chagasovu chorobu. [Primar.sk]
Vysoký krvný tlak
Vitamínový portál odporúča
Schindeleho minerály pomáhajú vyrovnávať krvný tlak. Vďaka nim sa nielen zníži vysoký krvný tlak, ale aj normalizuje nízky tlak. Zároveň mizne hučanie v ušiach a nepríjemné návaly. Schindeleho minerály pozostávajú z mletej kamennej múčky s vysokým obsahom minerálov a značného množstva stopových prvkov.Schindeleho minerály si môžete zakúpiť v BIO Obchode
Vitamín D môže prispieť k tomu, aby si ľudia zachovali duševnú sviežosť aj vo vyššom veku; uvádza sa v štúdii lekárov z univerzity v Manchesteru, o ktorej informovala agentúra Reuters. Vitamín D sa vytvára v koži vplyvom slnečných lúčov a obsahujú ho tiež niektoré potraviny, napr. rybí tuk, mlieko, pečeňové výrobky. Je dôležitý na zachovanie pevných kostí a posledné štúdie naznačili, že dokáže chrániť aj pred rakovinou, cievnymi chorobami a tuberkulózou.
Kyselina listová môže najmä mladšie ženy ochrániť pred vysokým krvným tlakom. Zistili to americkí bádatelia z Harvardskej univerzity v Bostone v rámci rozsiahlej štúdie, ktorá zahŕňala 150.000 účastníkov. O výsledkoch štúdie vo svojom najnovšom čísle informoval americký odborný časopis The Journal od American Medical Association (JAMA).
Jedná sa o trojito slepú placebom kontrolovanú štúdiu zameranú posúdenie vplyvu užívania vitamínu E na krvný tlak a frekvenciu srdca u pacientov s miernou hypertenziou. Sledovaných bolo 70 pacientov vo veku od 20-60 rokov s primárnou hypertenziou, ktorých rozdelili náhodne do dvoch skupín. Jedna užívala E vitamín v dávke 200 UI/deň, druhá placebo po dobu 27 týždňov.
Dôležité upozornenie
Informácie uvedené na tejto stránke nemožno považovať za náhradu lekárskej starostlivosti, a preto pri akútnych a závažných ťažkostiach sa obráťte na svojho lekára.
